۳ شرط اساسی برای موفقیت عرضه خودرو در بورس کالا-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

۳ شرط اساسی برای موفقیت عرضه خودرو در بورس کالا

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وجود تناسب میان عرضه و تقاضا، تبیین ساز و کار به نفع مصرف کننده و اختلاف حداکثر ۱۰ درصدی قیمت پایه و قیمت معامله را به عنوان شروط عرضه خودرو اعم از داخلی و خارجی در بورس عنوان و تاکید کرد: اگر در عرضه خودرو در بورس این سه شرط لحاظ نشود، قیمت‌ها قابل کنترل نیست و ماجرا به نفع مصرف کننده، مردم و مشتری تمام نمی‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۳۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الله فیروزی در پاسخ به پرسشی درباره استمرار عرضه خودرو در بورس و برخی اعتراضات در این زمینه اظهار کرد: اساساً اگر قرار باشد خودرو اعم از داخلی و خارجی در بورس عرضه شود باید سه شرط درباره آنها رعایت شود؛ نخستین شرط این است که عرضه زیاد باشد که رقابت را فاصله‌دار نکند و به نوعی میان عرضه و تقاضا تناسب وجود داشته باشد.

وی افزود: شرط دوم استمرار عرضه خودرو در بورس باید این باشد که بورس طوری ساز و کار خود را تبیین کند که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد و خودرو به دست دلالان نیفتد. بورس نباید به محل فعالیت کسانی که در حوزه خودرو کار اقتصادی می‌کنند تبدیل شود. شرط سوم نیز این است که رقابت میان مصرف کنندگان واقعی در بورس باید تا میزانی اتفاق بیفتد و درصد کمی از قیمت پایه بالاتر باشد؛ نباید رقابت به اندازه‌ای شود که قیمت خودرو بیش از ۱۰ درصد قیمت پایه افزایش داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به نظر من اگر این سه شرط لحاظ شود، خودرو قابل عرضه در بورس است وگرنه قیمت‌ها قابل کنترل نیست و ماجرا به نفع مصرف کننده، مردم و مشتری تمام نمی‌شود. همانطور که از وقتی که فولاد در بورس عرضه شده است، شاهدیم که فقط مصرف‌کنندگان فولاد و کارخانجات فولادی و فعالان این حوزه با هم رقابت می‌کنند و رقابت نیز در آنقدر زیاد نیست که قیمت‌ها را بصورت صعودی بالا ببرند، در عرصه خودرو نیز باید همین اتفاق بیفتد و مصرف‌کنندگان واقعی باید شناسایی شوند و با یکدیگر رقابت کنند تا قیمت بالا نرود.

فیروزی در پایان تاکید کرد: اگر قرار باشد خودرو عرضه شود و هر فردی با هر شرایطی خرید کند، طبیعی است که فعالان بازار که بر شرایط مشرف هستند حتماً برنده ماجرا هستند و مردم متضرر می‌شوند./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده